Het casco in polyester

Waarom gekozen voor polyester ?

Sterk en licht in gewicht realiseren we door een 'vacuum bagging' techniek toe te passen.  Hierbij is minder hars nodig (minder gewicht) en meer polyester vezels (meer sterkte). De honinggraad tussenlaag zorgt ook voor isolatie, sterkte en minder gewicht.

Het prototype is met de hand gebouwd. Hiervan is een mal gemaakt (aan te passen voor verschillende laadbak lengtes. Xtra ( 1,5) & dubbel cabine).  Met de vacuum bagging - techniek wordt een nieuwe unit uit de mal getrokken. Dit product zal, door de beter geconditioneerde processen, een veel gaver exemplaar worden dan het prototype. Strakker en homogeen. Het plan is om met deze matrijs in ieder geval 5 Oysters te maken.

Andere pluspunten: polyester is eenvoudig te repareren, thermisch isolerend en volstrekt ongevoelig voor vocht en weersinvloeden. Tevens organisch (aerodynamisch) te vormen, dus geen lompe hoekige opbouw. Het oog wil immers ook wat. De unit moest een eenheid worden met de pickup en volgt fraai de contouren van de auto. 

Met polyester is elke vorm te kopiëren. De 2 watertanks (80 liter) in de loze ruimtes van de laadbak en de positionerings-platen op de bodem zijn goede voorbeelden. Beide kunnen op maat/merk gemaakt worden. Gewoon efficiënt en praktisch.